Ordino Kavgası Büyüyor

 Ordino Kavgası Büyüyor

İthalatta alınan ordino ücreti ihracatçılar ile taşıma sektörünü karşı karşıya getirdi. Her iki taraf da hükümet nezdinde girişimlere başladı. İhracatçılar “700 milyonluk ek yük” gerekçesiyle kaldırılmasını, lojistikçilerse yasal bir ödeme olduğu için devamını savunuyor.
İhracatçılar ile taşımacılık sektörü arasındaki 700 milyon liralık ‘ordino kavgası' büyüyor. İhracatçılar, ithal hammadde ve ara malı taşınmasına ödedikleri ordino ücretinin kalkmasını istiyor. Taşımacılar ise bu hizmet bedelinin bir ‘güvence' olduğu görüşünde. Her iki taraf da hükümet nezdinde girişimlerde bulunuyor.

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi'nin Başbakan Binali Yıldırım'a sunduğu 10 maddelik talep listesinde ordino belgesinin kaldırılması da yer aldı. TİM Genel Sekreterliği de bağlı birliklere yazı göndererek "maliyet ve zaman kaybı'na neden olduğu savunulan ordino uygulamasının kaldırılması için çalışmaların sürdüğünü" iletti. Türk Plastik Sanayicileri Vakfı da (PAGEV), bu konuda Ekonomi Bakanlığı ile bir çalışma başlatıldığını açıkladı. İMMİB, üyelerine bir yazı göndererek ödemelere ‘itiraz şerhi' konulması uyarısında bulundu. Taşımacılık sektörü ise ihracatçıların girişimine tepkili. Bu konuda Yargıtay onaylı pek çok mahkeme kararı olduğunu belirten sektör örgütlerinden Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği (UTİKAD) 4 sayfalık bir yazıyla ihracatçıların görüşlerine cevap verdi. Kuruluş, hükümete de başvuracak.

Ordino tartışması, kasım ayı başında yapılan İhracat Haftası etkinliklerinden sonra alevlendi. TİM'in kaldırılması talebini gündeme getirmesi üzerine Başbakan Yardımcısı Recep Akdağ, ihracatçıların ödemek zorunda kaldığı bu kalemin hukuksuz olduğunu ve sahaya ineceklerini söyledi. Bu açıklamadan sonra konu lojistik sektörünün de gündemine girdi. Ordino ücretinin kaldırılması talebi geçtiğimiz yıllarda da sık sık dile getirilmesine karşın bugüne kadar bu konuda resmi bir adım atılmadı. TİM Başkanı Büyükekşi, ihracatçıların ordino ödemelerinin hiçbir yasal tarafı bulunmadığını ve yıl boyu 700 milyon liraya yakın ek maliyet yarattığını ifade ederek buna bir çözüm bulunmasını istedi.

Ordino nedir?
'Ordino' olarak bilinen taşımacılık belgesi, "yük teslim talimat formu" veya "yük teslim belgesi" olarak adlandırılıyor. Sadece ithalat işlemlerinde kullanılıyor. İthalatçı bu evrak olmadan malını gümrükten çekemiyor. Ağırlıklı olarak deniz yoluyla gelen mallar için düzenleniyor. Lojistik firmaları düzenlenen belgeler için ithalatı yapan firmadan 50 ila 80 euro arası bir para alıyor.

Taraflar ne diyor?

İMMİB'den üyelerine 'itiraz şerhi' uyarısı

İstanbul Maden ve Metaller İhracatçı Birlikleri (İMMİB) Genel Sekreterliği, birlik üyelerine bir bilgilendirme yazıda TİM'in açıklamalarına yer vererek, ordino ödemelerine 8 günlük itiraz hakkı bulunduğunu, bu süre sonrasında itirazların geçersiz sayıldığını hatırlattı. Ödemelerin genellikle gümrük müşavirleri aracılığıyla yapıldığı ve 8 günlük sürenin bu nedenle kaçırıldığı belirtilen yazıda üyelere ödemelerin ‘ihtirazi kayıt şerhi ile' yapılmasının önem arz ettiği uyarısında bulunuldu. Gümrük müşaviri tarafından bu şerh ile yapılacak ödemelerde Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) ile itiraz edilebileceği ve bunun ekstra bir maliyet yükü oluşturmadığı bilgisi paylaşıldı.

PAGEV: Uygulama kanun dışı, son verilmeli

PAGEV, yaptığı basın açıklamasında ordino bedelinin haksız bir şekilde alındığı savunularak, Ekonomi Bakanlığı ile birlikte ortak çalışma başlatıldığı açıklandı. PAGEV Başkanı Yavuz Eroğlu yazılı açıklamasında, "Türkiye'nin ithalatını, sanayisini ve tüketicinin cebinden çıkan parayı etkileyen böyle bir tekelci uygulama ‘serbest piyasa' olarak açıklanamaz. Bu çerçevede liman işletmeleri ve acentelerce firmalarımızdan tahsil edilen ordino veya bu anlama gelecek diğer tüm kanun dışı uygulamalara bir an evvel son verilmelidir" dedi.

"Dünyada hiçbir ülkede yok"
Konuyla ilgili  açıklama yapan Ünsped CEO'su Hakan Çınar, ‘ordino' tartışmalarıyla ilgili olarak, "Gerçekte olmaması gereken bir gider kalemi, altyapısı yok ve hukuksuz bir işlem" diye konuştu. Ordinonun özellikle denizyolunda kullanıldığı bilgisini paylaşan Çınar, "Denizciler bu konuda ‘yasal süreç' değerlendirmesi yapıyor. Yani diyorlar ki ‘Paramızı alamayız, bu nedenle ordino kesmemiz gerek'. Ancak böyle bir uygulamaya dünyanın hiçbir ülkesinde rastlanmıyor" diye konuştu.

Lojistikçilerden 4 sayfalık savunma

Taşımacılık sektörü ise ihracatçıların açıklamalarına tepkili… Ordinonun damga vergisine tabi yasal bir belge olduğunu ifade eden sektör temsilcileri, bu konuda pek çok mahkeme kararı olduğuna dikkat çekti. 

UTİKAD'dan yapılan açıklamada da TİM'in açıkladığı "700 milyon TL'lik ek maliyet"in nasıl hesaplandığına dair bir bilgi bulunmadığı belirtildi. UTİKAD açıklamasında şu ifadeler yer aldı: "Sadece ithalat taşımalarında yükün öncelikle doğru alıcısına teslim edilmesini sağlayan bu belge, yükün teslimine ilişkin muamelelerin ve taşıyanın bu sürece ilişkin verdiği diğer hizmetlerin karşılığı olarak tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de bir ücrete tabidir. Ayrıca ulusal mevzuatımızda böyle bir ücretin olmaması gerektiğine dair bir hüküm bulunmamaktadır. Gümrük mevzuatında ordino veya benzeri bir teslim belgesinin tanımlanmamış olması böyle bir belgenin hukuksuz olduğunu göstermez. Teslim sürecinin ve gerekli kontrollerin taşıyan tarafından deruhte edilmesinin bir bedelinin olması kaçınılmaz. 

Öte yandan ordinonun kaldırılması Türkiye'yi uluslararası arenada da zor durumda bırakacaktır. Denizyoluyla yapılan taşımacılıkta yük teslim süreciyle ilgili olarak, taşıyanın onayı olmaksızın yani yük teslim formu olmaksızın alıcıya teslim edilmemesi gerektiğiyle ilgili Deniz Ticareti Genel Müdürlüğü'nce yayınlanan 17 Mayıs 2011 tarih ve 14765 sayılı, 'denizyolu ile İthal Edilen Malların Teslimi' konulu EK-A idari işlem yazısının, Danıştay 10. Dairesinin 27.10.2015 tarih ve 2011/9380 E. ve 2015/4632 K. sayılı kararı ile hukuka uygunluğu tespit ve tescil edilmiştir. 

Yargıtay denetiminden geçerek onanmış pek çok emsal kararda özetle 'liman idarelerinin taşıyanların talimatı olmadan yük alıcılarına yük teslim edemeyecekleri, bu keyfi yete aykırı davranan liman idarelerinin taşıyanların uğramış oldukları tüm zararları gidermekle yükümlü oldukları, ayrıca taşıyanların yüklerin teslimi hususunda talimatları olmadan yük teslim eden liman idarelerinin hukuki sorumluluklarının yanı sıra cezai sorumlulukları da olacağı' hüküm altına alınmıştır. 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu'nun Taşıma İşleri başlıklı 4'üncü kitabının 870. maddesi taşıyanın taşıma ücretinden başka gerekli olan giderleri isteyebileceğini hükme bağlamıştır. 488 sayılı Damga Vergisi Kanunu çerçevesinde 'ordino' da damga vergisi alınacak kağıtlar arasında sayılmaktadır. Dolayısıyla damga vergisine tabi bir kağıdın tamamen hukuki bir belge olduğu da aşikardır."

"700 milyon TL nasıl çıkarıldı?"

UTİKAD Genel Müdürü Cavit Uğur, açıklamada, taşımacılık sektörü hakkında haksız bir eleştirilerde bulunulduğunu savunarak, dernek olarak bir araya geldiklerini ve bu konuyu değerlendirdiklerini ifade etti. Uğur, ordino belgesi ile ilgili Başbakanlığa sunmak üzere de bir içerik hazırladıklarını duyurdu. TİM Başkanı Büyükekşi'nin 700 milyon lira ‘ek maliyet' açıklamasının rakamsal altyapısı olmadığını belirten Uğur, "Böyle bir veri Türkiye'de yok, nasıl hesaplandığına dair bir açıklama yapılmıyor" dedi.

Kaynak:AA
Ventur Gumruk Musavirligi Tarafından Derlenmistir.

 

E-Mail ile Paylaş

e-mail ile paylaşımınız başarıyla tamamlanmıştır.

Diğer Haberler


VENTUR GÜMRÜK KİŞİSEL VERİLER AYDINLATMA METNİ

İşbu Kişisel Veriler Aydınlatma Metni, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“Kanun” veya “KVKK”) uyarınca kişisel verilerinizin toplanması, işlenmesi, aktarılması ve Kanun kapsamındaki haklarınıza dair sizleri bilgilendirmek amacıyla hazırlanmıştır.

Şerifali Mah. Söyleşi Sk. Maysa Plaza Blok No: 15 İç Kapı No: 3 Ümraniye / İstanbul adresinde bulunan Ventur Gümrük Müşavirliği ve Danışmanlık Limited Şirketi (“Şirketimiz” veya “Ventur Gümrük”) olarak, veri sorumlusu sıfatıyla kişisel verilerinizi Kanun ve ilgili mevzuata uygun olarak aşağıda açıklanan kapsamda işliyoruz.

  1. İşlediğimiz Kişisel Veriler

    Şirket olarak aşağıdaki kişisel verilerinizi işleyebilmekteyiz:

    Potansiyel Müşterilerimizin ve Müşterilerimizin Ortakları, Çalışanları ve Yetkilileri

    • Ad, soyad, T.C. kimlik numarası, imza, doğum tarihi, doğum yeri, kimlik belgesinde yer alan bilgiler, vatandaşlık, pasaport numarası dahil kimlik bilgileriniz,
    • E-posta, telefon numarası, adres dahil iletişim bilgileriniz,
    • Çalışılan firma, unvan bilgisi ve müşteri ortaklarının sermaye payı bilgisi,
    • Borç tutarı, vergi numarası, ödeme ve fatura bilgileri dahil finansal bilgileriniz,
    • İmza sirküleri, vekaletname bilgisi dahil hukuki işlem bilgileriniz,
    • Gümrük işlemleri, beyanname bilgileri, talep ve şikayet bilgileri dahil müşteri işlem bilgileriniz,
    • Müşteri sistemlerindeki kullanıcı bilgileriniz,
    • Santral ses kaydınız dahil görsel ve işitsel kayıtlarınız,
    • Müşteri firma ortaklarının adli sicil kaydı.

    Tedarikçilerimizin ve İş Ortaklarımızın Çalışanları ve Yetkilileri

    • Ad, soyad, T.C. kimlik numarası, imza, kimlik belgesinde yer alan bilgiler dahil kimlik bilgileriniz,
    • E-posta, telefon numarası, adres dahil iletişim bilgileriniz,
    • Çalışılan firma, pozisyon ve unvan bilgileri,
    • Vergi numarası, ödeme ve fatura bilgileri dahil finansal bilgileriniz,
    • İş ortağı olarak çalışılan şöför ve kuryelerin araç, plaka bilgileri ve GPS konum bilgileri,
    • Sözleşme bilgisi dahil hukuki işlem bilgileriniz.

    Internet Sitesi Kullanıcılarımız

    • Ad, soyad dahil kimlik bilgileriniz,
    • E-posta, telefon numarası, adres dahil iletişim bilgileriniz,
    • Çalışılan firma ve unvan bilgisi,
    • Portal ve online işlemlerdeki kullanıcı giriş bilgileriniz,
    • Gümrük işlemleri, beyanname bilgileri dahil müşteri işlem bilgileriniz,
    • Çerez kayıtları dahil pazarlama bilgileriniz,
    • IP adresi, tarayıcı ve cihaz, internet sitesi kullanım bilgileri dahil işlem güvenliği bilgileriniz.

    Ziyaretçilerimiz

    • Ad, soyad, kimlik belgesinde yer alan bilgiler dahil kimlik bilgileriniz,
    • Çalışılan firma bilgisi,
    • Ziyaretçi giriş ve çıkış kayıtları, kamera kayıtları dahil fiziksel mekan güvenliği bilgileriniz,
    • CCTV dahil görsel ve işitsel kayıtlarınız.
    • Kişisel Veri İşleme Amaçlarımız

      Kişisel verilerinizi, aşağıdaki amaçlar ile sınırlı olarak işliyoruz:

      Potansiyel Müşterilerimizin ve Müşterilerimizin Ortakları, Çalışanları ve Yetkilileri

      • Ürün ve hizmetlerimizin sunulabilmesi ve müşteriler adına ithalat, ihracat, antrepo, transit, serbest bölge dahil gümrük işlemlerinin yürütülmesi,
      • Satış süreçlerimizin yürütülmesi ve müşteri kayıtlarının açılması,
      • Gümrük idaresine gereken beyanların yapılması,
      • Nakliyeci taraflar ile iletişim kurulması,
      • Ticaret Bakanlığından müşteriler adına gümrüğe ilişkin izinlerin alınması,
      • Müşterilere elektronik arşiv hizmeti sağlanması,
      • Müşterilere hizmet online sistemi ile beyanname ve operasyon takibi sağlanması,
      • Müşterilere günlük mevzuat ve bilgilendirme bülteni gönderilmesi,
      • Müşterileri kendilerine ait gümrük ve beyanname işlemleri hakkında bilgilendirmek,
      • Kargo süreçlerinin yürütülmesi ve teslim tutanaklarının tutulması ,
      • Operasyonel süreçlerin hangi aralıkta ve hangi içerikte düzenlendiğinin takip edilmesi, bu kapsamda gerekli iyileştirme ve raporlamanın yapılabilmesi,
      • Veri tabanında tutulan müşteri verilerine Portal aracılığıyla müşteriler tarafından erişilmesinin sağlanması,
      • Müşterilerin ventur gümrük sisteminden günlük yapılan işlemlere ilişkin bilgi edinebilmesi,
      • Finans ve muhasebe işlerimizin yürütülmesi, alacak takibinin ve bildiriminin yapılması,
      • Müşteri talep ve şikayetlerinin incelenmesi, değerlendirilmesi ve gerektiği takdirde iletişime geçilmesi,
      • Müşteri ilişkileri ve memnuniyetine yönelik aktivitelerin yürütülmesi,
      • İhtiyaçlarınız ve talepleriniz doğrultusunda ürün ve hizmetlerimizin güncellenmesi, özelleştirilmesi ve geliştirilmesi,
      • Kampanya, promosyon ve tanıtım süreçlerinin yürütülmesi,
      • Yeni ürün veya hizmetlerimiz, mevcut ürün veya hizmetlerimizdeki değişiklikler, hizmet tanıtımları, kampanyalarımız ve promosyonlarımız hakkında ileti gönderilmesi,
      • Ürünlerimizin ve hizmetlerimizin kalitesini analiz etmek ve iyileştirmek için veri analizi, test, araştırma, istatistik süreçlerinin yürütülmesi,
      • Denetim süreçlerinin yürütülmesi,
      • Yasal mevzuatlara uyum sağlanması ve hukuki yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi,
      • Kayıtların daha düzenli tutulması ve iş süreçlerinin kolaylaştırılması amacıyla yazılım desteği alınması,
      • Bilgi teknolojileri altyapısının işletilmesi, bakım ve onarımı ile veri güvenliğinin sağlanması amacıyla yazılım, bilişim desteği ve danışmanlık hizmetleri alınması,
      • Bakanlıktan müşteriler adına onaylanmış kişi stataüsü ve yetkilendirilmiş yükümlü sertifikası alınması için danışmanlık ve evrak kontrolü süreçlerinin yürütülmesi.

      Tedarikçilerimizin ve İş Ortaklarımızın Çalışanları ve Yetkilileri

      • Ürün ve/veya hizmet satın alım ve sözleşme süreçlerimizin yürütülmesi,
      • Müşteriler adına gümrük işlemlerinin yürütülmesi sırasında taşıyıcı, nakliyeci firmalarla, depolarla ve kargo şirketleriyle iletişim kurulması,
      • Tedarikçi ve iş ortaklığı sözleşmelerinde cari hesap açılışı ve ilgili ödemelerin yapılması,
      • Finans ve muhasebe işlerimizin yürütülmesi ve alacak takibinin yapılması,
      • Tedarikçi ve iş ortağı ilişkileri yönetim ve iletişim süreçlerinin yürütülmesi,
      • Denetim süreçlerinin yürütülmesi,
      • Yasal mevzuatlara uyum sağlanması ve hukuki yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi,
      • Şöför ve kuryelerin denetimi ve güvenliğin sağlanması için GPS konum takibinin yapılması,
      • Kayıtların daha düzenli tutulması ve iş süreçlerinin kolaylaştırılması amacıyla yazılım desteği alınması,
      • Bilgi teknolojileri altyapısının işletilmesi, bakım ve onarımı ile veri güvenliğinin sağlanması amacıyla yazılım, bilişim desteği ve danışmanlık hizmetleri alınması.

      Internet Sitesi Kullanıcılarımız

      • Ürün ve hizmetlerimizin internet sitesi kullanıcılarına sunulabilmesi,
      • Hizmet online sistemi ile beyanname ve operasyon takibi sağlanması,
      • Operasyonel süreçlerin hangi aralıkta ve hangi içerikte düzenlendiğinin takip edilmesi, bu kapsamda gerekli iyileştirme ve raporlamanın yapılabilmesi,
      • Veri tabanında tutulan müşteri verilerine Portal aracılığıyla ilgili müşteriler tarafından erişilmesinin sağlanması,
      • Talep ve şikayetlerin incelenmesi, değerlendirilmesi ve gerektiği takdirde iletişime geçilmesi,
      • Kullanıcı memnuniyetine yönelik aktivitelerin ve iletişim süreçlerimizin yürütülmesi,
      • İhtiyaçlarınız ve talepleriniz doğrultusunda ürün ve hizmetlerimizin güncellenmesi, özelleştirilmesi ve geliştirilmesi,
      • Kampanya, promosyon ve tanıtım süreçlerinin yürütülmesi,
      • Ürünlerimizin ve hizmetlerimizin kalitesini analiz etmek ve iyileştirmek için veri analizi, test, araştırma, istatistik süreçlerinin yürütülmesi,
      • Yasal mevzuatlara uyum sağlanması ve hukuki yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi,
      • İnternet sitelerimizde ziyaretçilerimizin tecrübesini iyileştirmek ve site kullanımının analiz edilmesi amacıyla çerezlerin yönetilmesi, (Daha detaylı bilgi için Çerez Politikamıza https://www.venturgumruk.com.tr/cerez-politikasi bakabilirsiniz).

      Ziyaretçilerimiz

      • Ofislerimizin fiziksel mekan güvenliğinin sağlanması,
      • Ziyaretçi kayıtlarımızın oluşturulması ve takibinin sağlanması,
      • Yasal mevzuatlara uyum sağlanması ve hukuki yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi.
    • Kişisel Verileri Toplama Yöntemimiz

      Kişisel verilerinizi, aşağıda belirtilen otomatik ve otomatik olmayan kanallar üzerinden topluyoruz:

      • E-posta, SMS, kartvizitler,
      • Telefon, Faks,
      • CCTV (Kapalı Devre Kamera Kayıtları),
      • Çerezler (Cookies) ve benzer teknolojiler,
      • Fiziki ve online form,
      • İnternet sitemiz,
      • Posta, kargo ya da kurye hizmetleri,
      • Yüz yüze görüşmeler,
      • Diğer fiziki ve elektronik ortamlar.
    • İşlemeye Yönelik Hukuki Sebeplerimiz

      Kişisel verilerinizi aşağıdaki hukuki sebeplere dayalı olarak işlemekteyiz:

      • KVKK madde 5/1 uyarınca kişisel verilerinizi işlemek için açık rızanızın bulunması.
      • Örneğin, kampanyalarımız ve promosyonlarımız hakkında iletilerin gönderilmesi.
      • KVKK madde 5/2(c) uyarınca, bir sözleşmenin kurulması veya ifası için kişisel verilerinizin gerekli olması.
      • Örneğin, müşterilerimizin ortakları, çalışanları ve yetkililerine ait kişisel verilerin satış süreçlerinin yürütülmesi, müşteri kayıtlarının açılması, hizmetlerimizin sunulabilmesi ve müşteriler adına gümrük işlemlerinin yürütülmesi amaçlarıyla işlenmesi,
      • Örneğin, sözleşmeler kapsamında talep ve şikayetlerin incelenmesi,
      • Örneğin, muhasebe işlemlerinin yürütülmesi kapsamında alacak takibinin ve bildirimlerin yapılması,
      • Örneğin, tedarikçilerimizin ve iş ortaklarımızın çalışanları ve yetkililerinin kişisel verilerinin ürün ve/veya hizmet satın alım ve sözleşme süreçlerimizin yürütülmesi amaçlarıyla işlenmesi.
      • KVKK madde 5/2(ç) uyarınca, Şirketin hukuki yükümlülüğünü yerine getirmesi,
      • Örneğin, kişisel verilerin Gümrük İdaresine gereken beyanların yapılması, Gümrük Kanunu dahil yasal mevzuatlara uyum sağlanması ve hukuki yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi amacıyla işlenmesi.
      • KVKK madde 5/2(e) uyarınca, Ventur Gümrük’nın kendi hakkını tesis etmesi, kullanması ve koruması,
      • Örneğin, olası bir uyuşmazlık veya davada Ventur Gümrük’nın kendini savunabilmesi amacıyla sözleşme ilişkisinin sona ermesinden itibaren kişisel verileri dava zamanaşımı süresi boyunca saklaması.
      • KVKK madde 5/2(f) uyarınca, Ventur Gümrük’nın meşru menfaati için gerekli olması,
      • Örneğin, kayıtların daha düzenli tutulması ve iş süreçlerinin kolaylaştırılması amacıyla yazılım desteği alınması.
      • Örneğin, operasyonel süreçlerin hangi aralıkta ve hangi içerikte düzenlendiğinin takip edilmesi ve bu kapsamda gerekli iyileştirme ve raporlamanın yapılabilmesi,
      • Örneğin, denetim süreçlerinin yürütülmesi.
      • KVKK madde 6/3(b) uyarınca, kanunlarda açıkça öngörülmesi,
      • Örneğin, müşteriler adına onaylanmış kişi stataüsü ve yetkilendirilmiş yükümlü sertifikası başvurusu yapılması amacıyla müşteri firma ortaklarının adli sicil kaydının işlenerek Ticaret Bakanlığı ile paylaşılması.
    • Kişisel Verilerinizin Aktarılması

      Kişisel verilerinizi Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen işleme şartları dahilinde, yukarıda belirttiğimiz amaçlar ile sınırlı olarak iş ortaklarımız, tedarikçilerimiz, hukuken yetkili kişiler ve yetkili kamu kurum ve kuruluşlarıyla paylaşabiliyoruz.  

      Örneğin Ventur Gümrük olarak,

      • Gümrük işlemlerinin yürütülmesi amacıyla kişisel verilerinizi Ticaret Bakanlığı BİLGE sistemi, Yükümlü Kayıt ve Takip Sistemi ve Gümrük İdaresi dahil yetkili kamu kurum ve kuruluşlarıyla paylaşabilmekteyiz.
      • Operasyon takibi yapılması, müşterilere beyannameler hakkında bilgilendirme yapılması, kayıtların daha düzenli tutulması ve iş süreçlerinin kolaylaştırılması amacıyla yazılım desteği aldığımız gümrük programı sağlayıcısı firma ile paylaşabilmekteyiz.
      • Gümrük işlemlerinin ve lojistik süreçlerinin yürütülmesi amacıyla kişisel verilerinizi nakliye ve lojistik firmaları, depo ve kargo şirketi ile paylaşabilmekteyiz.
      • Bilgi teknolojileri altyapılarının işletilmesi, bakım ve onarımı ile veri güvenliğinin sağlanması amacıyla yazılım, bilişim desteği ve danışmanlık hizmetleri alınması kapsamında tedarikçilerle paylaşabilmekteyiz.
      • Sözleşme ilişkileri kapsamında iş faaliyetlerinin yürütülmesi amacıyla iş ortakları ile paylaşabilmekteyiz.
      • Faaliyetlerin mevzuata uygun yürütülmesi ve uyuşmazlıklarda haklarımızın korunması amacıyla hukuken yetkili kişilerle paylaşabilmekteyiz.

       

      Kişisel verileriniz, Kanun’un 5. ve 6. maddelerinde belirtilen koşullardan birinin gerçekleşmesi ve aktarımın yapılacağı ülkede ilgili kişinin haklarını kullanabilmesi ile etkin hukuki yollara başvurma imkanının sağlanması şartıyla, Kişisel Verileri Koruma Kurumu’nun yayımladığı standart sözleşmenin varlığı durumunda, yurt dışındaki tedarikçilerimizle paylaşılabilecektir.

       

      Kanun’da belirtilen uygun güvencelerin sağlanamaması ve aktarımın istisnai nitelikte olması halinde, yalnızca 9. maddede yer alan arızi aktarım durumlarında yurt dışına aktarım yapılabilecektir.

    • Güvenlik

      Kişisel verilerinizin yetkisiz veya yasa dışı kullanım, değiştirme, erişim, ifşa, kazara ya da yanlışlıkla imha ve kaybına karşı korunmasını sağlamak amacıyla gerekli teknik ve idari önlemler alınmaktadır.

    • Kişisel Verilerinize İlişkin Haklarınız

      Kanun’un 11. maddesi uyarınca kişisel verilerinize ilişkin aşağıdaki haklara sahipsiniz:

      • Kişisel verilerinizin işlenip işlenmediğini öğrenme,
      • Kişisel verileriniz işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
      • Kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
      • Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
      • Kişisel verilerinizin eksik veya yanlış işlenmiş olması halinde bunların düzeltilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
      • 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu ve ilgili diğer kanun hükümlerine uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen, işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması hâlinde kişisel verilerinizin silinmesini veya yok edilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
      • İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle aleyhinize bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
      • Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğramanız halinde bu zararın giderilmesini talep etme.

      Bu haklarınıza ilişkin taleplerinizi kvkk@venturgumruk.com.tr üzerinden gönderebilirsiniz. Başvurunuz ücretsiz olarak yerine getirilecektir. Ancak talep edilen işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde, Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenen tarifedeki ücretler başvurandan talep edilecektir.

      Hangi kişisel verilerin hangi amaçla işlendiği bilgisini öğrenmek için İlgili Kişi Başvuru Formu'nu doldurabilirsiniz

      Santral Aydınlatma Metni için bu bağlantıya tıklayarak ulaşabilirsiniz