Yurt Dışından Evlilik Mailleri Geliyor

Avrupa ve ABD’nin hazır giyimdeki batık şirketleri, Türkiye’de ortaklık yapmak ya da Türk şirketlerine markalarını satmak için harekete geçti. Türk perakende patronlarına e-mail'ler atan yabancılar, 'Bizi alın' diyor. Markaların satış bedelleri ise 1 milyon ila 50 milyon dolar arasında değişiyor.
Borç batağındaki Avrupalı ve ABD’li markalar Türk şirketlerinin peşine düştü. Markalarını ve hatta tümüyle şirketlerini demirbaşlarıyla birlikte satmak isteyen şirketler, son 3 aydır Türk firmalarına e-mail'ler atıp, satış teklif ediyor. Tekliflerin bir kısmı da batık şirketleri alan yabancı yatırım fonlarından geliyor. Yabancı markalar Türkiye’de müşteri arıyor.

1 milyon dolardan başlıyor

Ortak arayan ya da şirketi satmak isteyen yabancıların, özellikle orta segmentteki şirketler olduğu belirtildi. Alman markaların ağırlıkta olduğu şirketler arasında yüzlerce mağazası olanlar da var. Almanya'da özellikle iki markanın şu anda ciddi finansal sıkıntıda olduğu, hem evlilik hem de satış için Türk firmalarıyla iletişime geçtiği söyleniyor. Avrupalı markaların bugünlerde iflas erteleme taleplerinin arttığı da aldığımız duyumlar arasında...

Kiğılı’nın CEO’su Hilal Suerdem, “Almanya, İtalya, Fransa ve İspanya’daki markalardan son 3 aydır e-mail'ler almaya başladık. Bu mail'lerde demirbaşlarını, marka değerlerini yazıp, onları almamız için teklifte bulunuyorlar. İnceliyoruz. 1 milyondan 50 milyon dolara kadar teklifler var” dedi.

Teklifte bulunanların daha çok orta sınıf markalar olduğunu ifade eden Suerdem, “Şu anda perakende piyasası hem Türkiye hem de global anlamda çok kötü. Türk firmalarında evlilik ya da satın alma için iştahın çok yüksek olacağını düşünmüyorum. Ancak işler düzelir hareket başlarsa elbette fırsatlar değerlendirilebilir” dedi.

Damat ABD’li firmayla görüşüyor

Yurtdışında onlarca mağazasıyla faaliyet gösteren Damat Tween’in sahibi Orka Holding, global markaların ve yabancı yatırım fonlarının yakından tanıdığı bir şirket. Geçmiş yıllarda da zaman zaman yurtdışından ortaklık, işbirliği teklifleri alan Damat, şu anda da bu trendin içinde.

Orka Holding’in patronu Süleyman Orakçıoğlu, “ABD’li bir firma ile markanın Avrupa ve Ortadoğu haklarını alma konusunda iletişim halinde olduklarını açıkladı. Ancak yabancı şirketin bu konuda halletmesi gereken bazı sıkıntıları olduğunu açıklayan Orakçıoğlu, “Eğer bu sorunu çözerlerse ve perakendede işler açılırsa bu yılın sonunda bu girişime imza atabiliriz. Bizden böyle önemli bir haber gelebilir” dedi.

Dikkatli olmak gerekiyor

Süleyman Orakçıoğlu, yabancı marka evlilikleri ve satın almalar konusunda Türk firmalarını da uyardı. Teklifin sadece markayı kapsaması gerektiğinin altını çizen Orakçıoğlu, “Yabancı şirketlerin şu an üzerlerinde çok büyük bir finansal yük var. Borçları artıyor. Dolayısıyla bütünüyle şirketi almak kârlı değil. Sadece markaların belli bölgelerdeki kullanım haklarını almakta fayda var. Bu alanda Türklere önemli fırsatlar çıkabilir” diye konuştu.

‘Online altyapılarına bakmak lazım’

COVID-19 öncesinde global pazarlarda mağaza bulmak Türk markaları için çok zordu. Dolayısıyla Türk firmaları yurtdışında büyümek için yabancı marka satın alma arayışı içerisindeydi. Ancak Koronavirüs sonrası adeta yerle bir olan Avrupa ve ABD perakende sektörü, onlarca batık markaya ev sahipliği yapmaya başladı. Hazır giyim ihracatının önemli firmalarından Özak Tekstil’in patronu Ahmet Akbalık, Avrupalı markaların kriz nedeniyle hegemonyalarının yıkıldığını, Türk firmalarının bu pazarda online satış platformu güçlü olan markalara yatırım yapması gerektiğini söyledi. Artık satış trendinin dünyada dijital platforma kaydığını belirten Akbalık şöyle konuştu: “Yurtdışında markalaşmanın şekli değişti. Mutlaka her yerde mağazanız olması gerekmiyor. Belli başlı yerlerde mağazalar olabilir ama iş asıl, online tarafta dönmeye başladı. Dolayısıyla Türk firmalarının buna dikkat etmesi gerekir.”

Türklere hangi avantajları sağlar?

Hem Türkiye hem yurtdışında satışlar her ne kadar online platforma kaysa da, İtalya, Fransa, Almanya, ABD gibi perakendenin büyük sektör olduğu ülkelerde belli başlı moda lokasyonları var. Bu merkezlerde mağaza bulmak, yaşanan kriz öncesinde neredeyse imkansızdı. Yabancı markaların bu bölgelerde büyük mağazaları, yönetim binaları var. Ayrıca departman store’lar içerisinde güçlü yerleri var. Güçlü bir network’leri de bulunuyor. Tüm bunlara sahip olmak, şimdi Türk şirketleri için daha kolay bir hale geldi. Sadece önümüzdeki süreç, perakende sektörü için ne getirecek, onu görmek gerekiyor. Elbette online satışlar artacak ama geleneksel mağazacılığın da kolay kolay ölmeyeceği belirtiliyor.

Çinliler atağa kalktı

İtalyan perakende sektöründe de hareketli bir dönem yaşanıyor. Geçtiğimiz ay İtalya’nın ünlü departman store’u OVS, yine İtalyan bir marka olan Stefanel’i bünyesine katmıştı. OVS’nin ülkedeki diğer batık markaları da topladığı belirtiliyor. Öte yandan en ilginç gelişmelerden biri de Çinlilerden geldi. Çinliler İtalya’da marka avına çıkmış. Kendileri global bir marka yaratmakta zorlandığı için yöntemi marka satın almada bulmuşlar. Ayrıca Arapların da İtalyan markalara satın alma konusunda ilgi gösterdiği belirtiliyor.


Kaynak:AA
Ventur Gumruk Musavirligi Tarafından Derlenmistir.

E-Mail ile Paylaş

e-mail ile paylaşımınız başarıyla tamamlanmıştır.

Diğer Haberler


AYDINLATMA VE RIZA METNİ

İşbu Aydınlatma ve Rıza Metni, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“Kanun”) uyarınca, VENTUR GÜMRÜK MÜŞAVİRLİĞİ ve DANIŞMANLIK LTD. ŞTİ. (“Şirket”) tarafından veri sahiplerinden temin edilen kişisel verilerin ve özel nitelikli kişisel verilerin, işlenmesine ilişkin usul ve esaslara ilişkin olarak işe alım görüşmeleri esnasında veri sahiplerinin aydınlatılması ve aşağıda kapsam ve amaçlarla verilerin işlenmesine ilişkin rızalarının temini amacı ile düzenlenmiştir.

İşbu Aydınlatma ve Rıza Metni’nde kullanılan; “kişisel veri” kimliği belirli veya belirlenebilir gerçek kişiye (Çalışan Adayı’na) ilişkin her türlü bilgiyi, “kişisel verilerin işlenmesi” kişisel verilerin tamamen veya kısmen otomatik olan ya da herhangi bir veri kayıt sisteminin parçası olmak kaydıyla otomatik olmayan yollarla elde edilmesi, kaydedilmesi, depolanması, muhafaza edilmesi, değiştirilmesi, yeniden düzenlenmesi, açıklanması, aktarılması, devralınması, elde edilebilir hâle getirilmesi, sınıflandırılması ya da kullanılmasının engellenmesi gibi veriler üzerinde gerçekleştirilen her türlü işlemi, “özel nitelikli kişisel veri” kişinin (Çalışan Adayı’nın) ırkı, etnik kökeni, siyasi düşüncesi, felsefi inancı, dini, mezhebi veya diğer inançları, kılık ve kıyafeti, dernek, vakıf ya da sendika üyeliği, sağlığı, cinsel hayatı, ceza mahkûmiyeti ve güvenlik tedbirleriyle ilgili verileri ile biyometrik ve genetik verilerini, ifade eder.

a) Veri Sorumlusu Hakkında Kişisel verileriniz ve işe alım görüşmeleri esnasında tarafımızla paylaşmış olduğunuz özel nitelikli kişisel veriler kapsamına giren verileriniz, Kanun kapsamında aşağıda belirtilen kapsam ve amaçlar ile Şirket tarafından işlenebilecektir. Kanun kapsamında Şirket veri sorumlusu olarak kabul edilmektedir.

b) Kişisel Verilerinizin İşlenme Amaçları Kişisel verileriniz ve işe alım görüşmeleri esnasında tarafımızla paylaşmış olduğunuz özel nitelikli kişisel veriler kapsamına giren verileriniz, Kanun’un 5 ve 6. maddelerinde belirtilen kişisel verilerin işlenmesine ilişkin şartlara uygun olarak işlenmektedir. Kişisel verilerinizin ve işe alım görüşmeleri esnasında tarafımızla paylaşmış olduğunuz özel nitelikli kişisel veriler kapsamına giren verilerinizin işlenmesi amaçları tahdidi olmamak üzere: Şirket’in ve/veya grup şirketlerinin, bağlı şirketlerinin insan kaynakları politikalarının ve operasyonlarının yürütülmesi, insan kaynakları politikalarına uygun şekilde açık pozisyonlara uygun personel teminidir.

c) Kişisel Verilerinizin Aktarılması Kişisel verileriniz ve işe alım görüşmeleri esnasında tarafımızla paylaşmış olduğunuz özel nitelikli kişisel veriler kapsamına giren verileriniz, yukarıda b) bendinde belirtilen amaçların gerçekleştirilmesi ile sınırlı olmak üzere, Şirket’in grup şirketlerine, bağlı şirketlerine, hissedarlarına, iş ortaklarına, Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen şartlara uygun olarak aktarılabilecek ve aktarım yapılan bu kuruluşlar tarafından da verileriniz işlenebilecektir.

d) Kişisel Veri Toplamanın Yöntemi ve Hukuki Sebebi Kişisel verileriniz ve işe alım görüşmeleri esnasında tarafımızla paylaşmış olduğunuz özel nitelikli kişisel veriler kapsamına giren verileriniz, bu formun veri sahibi olarak tarafınızca doldurulması ve/veya Şirketimize herhangi bir kanaldan iş başvurusu yapmanız halinde ilettiğiniz bilgi ve belgeler yoluyla toplanmaktadır. Yukarıda belirtilen hukuki sebeplerle toplanan kişisel verileriniz ve işe alım görüşmeleri esnasında tarafımızla paylaşmış olduğunuz özel nitelikli kişisel veriler kapsamına giren verileriniz, Kanun’un 5. ve 6. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında bu Aydınlatma ve Rıza Metni’nin b) ve c)bentlerine tabi olarak işlenebilmekte ve aktarılabilmektedir.

e) Kişisel Veri Sahibinin Kanun’un 11. maddesinde Sayılan Hakları Kanun’un 11. maddesi uyarınca veri sahipleri,
• Kişisel veri işlenip işlenmediğini öğrenme,
• Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
• Kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
• Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
• Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
• Kanun ve ilgili diğer kanun hükümlerine uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen, işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması hâlinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
• İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
• Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini talep etme
haklarına sahiptir.

Kişisel verilerimin ve işe alım görüşmeleri esnasında tarafınızla paylaşmış olduğum, özel nitelikli kişisel veriler kapsamına giren verilerimin işbu Aydınlatma ve Rıza Metni’nin imza tarihinden itibaren 5 (beş) yıl süre ile Şirket tarafından kurulan ortak veri tabanında, Şirket ve/veya Şirket tarafından tayin edilen veri işleyen tarafından tutulabileceğini, işlenebileceğini, kullanılabileceğini, aktarılabileceğini, aktarım yapılan kişi/kurumlar tarafından da işlenebileceğini, veri sahibi olarak haklarım konusunda, Kanun’un 11. maddesi kapsamında eksiksiz bir şekilde bilgilendirilmiş olduğumu kabul, beyan ve taahhüt ederim.