Biriken KDV ler Devlet Tahvili Olarak Ödensin

Biriken KDV ler Devlet Tahvili Olarak Ödensin

Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın katılımıyla TOBB Türkiye Ekonomi Şurası gerçekleştirildi. 1.5 milyon iş insanını temsil eden konsey başkanları KDV iadelerinin orta vadeli devlet tahvili olarak ödenmesini istedi. Şura’ya kamudan alacaklar ve fiyat farkı ödenmesi konuları damgasını vurdu.
İş dünyası Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nin (TOBB) organizasyonu ile iki yıl aranın ardından Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın katılımıyla Türkiye Ekonomi Şurası’nı gerçekleştirdi.

Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay ile ekonomi yönetimini oluşturan 7 bakan da toplantıya katılarak iş dünyası ile bir araya geldi. Toplantıda konsey düzeyinde sektörel bakış açısıyla genel ekonomik sorunlara ve taleplere yönelik talepler iletildi. 7 bölgeyi temsilen yapılan konuşmalarda ise bölgesel sorunlar ve çözüm önerileri vurgulandı.

Toplantıda KOBİ’lerin en önemli sorununun finansmana erişim olduğunu vurgulandı. Toplantının basına kapalı bölümünde yapılan konuşmalarda da temel talepler ve çözüm önerileri sıralandı. DÜNYA’nın edindiği bilgilere göre kamudan alacaklar konusunda esneklik önemle vurgulanan hususlardan biri oldu.

Firmalar tarafından öncelikli olarak vurgulanan konulardan biri, firmalara finansman yükü getirdiği gerekçesiyle geçici vergi (dönemler itibariyle oluşacak kazançların vergisi) uygulamasının kaldırılması talebi oldu.

Şurada sektör ve bölgesel olarak, Ticaret Odaları (TO) Konsey Başkanı Gürsel Baran, Sanayi Odaları Konsey Başkanı Erdal Bahçıvan, Ticaret ve Sanayi Odaları (TSO) Konsey Başkan Yardımcısı Ayhan Kızıltan, Ticaret Borsaları Konsey Üyesi Özay Öztürk, Deniz Ticaret Odası Konsey Üyesi Tamer Kıran konuştu. Bölgeler adına ise Kayseri TO Başkanı Ömer Gülsay, İTO Başkanı Şekip Avdagiç, EBSO Başkanı Ender Yorgancılar, Zonguldak TSO Başkanı Metin Demir, Adana TB Başkanı Şahin Bilgiç, Gaziantep TO Başkanı Mehmet Tuncay Yıldırım, Elazığ TSO Başkanı Asilhan Arslan konuştu.

İşte DÜNYA’nın edindiği talepler:
 - Hakedişler ve KDV iadeleri orta vadeli devlet tahvili olarak verilsin
Konuşmalarda, kamunun firmalara olan borçlarını ödeme konusunda çeşitli alternatifler kullanılabileceği de belirtilerek, öncelikle ödemelerin bir plana bağlanması, nakden ödenemeyecek tutarlar için devlet tahvili, alacak temliki ve kredi garantisi verilmesi önerildi. Aynı model birikmiş KDV alacakları için de önerilerek, birikmiş KDV alacağı kadar, kabul edilebilir makul bir vadeyle devlet tahvili verilmesi talep edildi.

 - KDV sanayi için miadını doldurdu, yeniden gözden geçirilsin
Sanayiye yönelik konuşmalarda mevcut KDV sisteminin ilave yükler oluşturduğu ve yenilenmesi gerektiği vurgulandı. Daha işlevsel bir KDV sisteminin kurulması, hem ödeyen hem de toplayan olarak devletin sistemi yürütmekte zorlandığı vurgulandı.

 - Fiyat farkı kararnamesi çıkarılsın
Kamuya taahhüt işleri yürüten bütün firmaların alacakların gecikmesinden dolayı ya da hak ediş düzenleyememekten kaynaklı olarak finansman zorlukları yaşadığı, alacağını tahsil edememesine karşılık vergi gibi yükümlülükler ile alt yüklenicilere-tedarikçilere olan borçların sorun oluşturduğu belirtildi. Fiyat farkı kararnamesi talebi de sıklıkla gündeme getirilen konular arasında yer aldı. Fiyat farkı kararnamesinin gerçek fiyat artışlarını karşılayacak şekilde hazırlanarak firmalara ödenecek fiyatların güncellenmesi talep edildi.

 - KGF desteği sağlansın, Eximbank ve Kalkınma Bankası yeniden yapılandırılsın
Toplantıda daha önce kullanılan Hazine destekli KGF mekanizmasının tekrar hayata geçirilmesi talep edilirken, bu konuda 100 milyar TL’lik bir kredi hacmi hedefi konulması istendi. Eximbank’ın hareket kabiliyeti yüksek, yetenekli ve başarılı, sermaye sorunu olmayan firmaları, kur riskinden koruyacak şekilde yeni araçlara ve yapılanmaya tabi tutulması da istendi. Kalkınma ve Yatırım Bankası’nın da yeniden yapılandırılması önerildi.

 - Teşvikler güncellensin, tarımda girdi fiyat kontrolü gerçekleştirilsin
Söz alan temsilciler yatırım teşviklerinde sıklıkla gündeme getirilen bölgesel ayarlamaları talep ettiler. İlçe bazında bölgesel teşvik sistemine geçilmesi talep edilirken, teşvik unsurlarının da güncellenmesi ve artırılması istendi. Tarım konusunda girdi fiyatlarının yüksekliğinin ciddi bir sorun olduğu hatırlatılarak, hem gıda üretimi hem de cari açık açısından tarımsal üretimde fiyat istikrarının girdi fiyatlarının istikrarı ile mümkün olduğu kaydedildi.

Teşviklerin güncellenmesi kapsamında yatırım indiriminin vergi indirimi yoluyla değil, doğrudan mali destek olarak verilmesi istendi.

Mevzuat uygulamaları kapsamında sanayiye yönelik çevre mevzuatının hafifletilmesi de istendi.

 - Yerli makineye destek verilsin
Yatırımların önemli kısmını oluşturan makine teçhizat alımlarındaki azalmanın yatırımlardaki ivme kaybına işaret olduğu kaydedilen önerilerde, yerli makine alımlarına ilave destek istendi. Buna göre yerli makine ve teçhizat yatırımlarında, ister kredi, isterse leasing finansman modeli kullanılsın yüzde 50 faiz desteği talep edildi.

Girdi maliyetleri açısından doğalgaz ve elektriğin önemine de işaret edilerek, sanayi ve ticari sektörlerdeki gaz-elektrik kullanımlarında KDV’nin yüzde 1’e indirilmesi önerildi.

 - SGK prim ödemeleri ertelensin
Ekonomi Şurasında finansmana erişim konusunda, teminat mektuplarının komisyon masraflarının yüzde 1 ile sınırlandırılması istenirken, yine firmaların finansman talebini azaltmak için; daha önce 3 ay olarak uygulanan SGK prim ödemelerinin ertelenmesi uygulamasının bu kez 2019’un ilk 6 ayı için yapılması istendi. Bu arada, bölgesel talepler arasında tarım ve turizme yönelik unsurlar dikkat çekti. Desteklenen tarımsal ürün sayısının artırılması, turizm geliştirilmesi için yol yatırımları, altyapı önerileri dikkat çekti.

 - Suriyeli işgücü ve işadamları kayıt içine alınsın
Özellikle Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgesine yönelik yapılan konuşmalarda, kayıt dışı çalışan Suriyelileri ve Suriyeli işadamlarını gündeme getirdiler.

 - OSB dışındaki sanayi arazilerine vergi muafiyeti uygulansın
Sanayiciler OSB’lerdeki emlak vergisi muafiyetinin, OSB dışındaki sanayi arsaarazilerine de uygulanmasını istediler.

Kaynak:AA
Ventur Gumruk Musavirligi Tarafından Derlenmistir.

E-Mail ile Paylaş

e-mail ile paylaşımınız başarıyla tamamlanmıştır.

Diğer Haberler


AYDINLATMA VE RIZA METNİ

İşbu Aydınlatma ve Rıza Metni, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“Kanun”) uyarınca, VENTUR GÜMRÜK MÜŞAVİRLİĞİ ve DANIŞMANLIK LTD. ŞTİ. (“Şirket”) tarafından veri sahiplerinden temin edilen kişisel verilerin ve özel nitelikli kişisel verilerin, işlenmesine ilişkin usul ve esaslara ilişkin olarak işe alım görüşmeleri esnasında veri sahiplerinin aydınlatılması ve aşağıda kapsam ve amaçlarla verilerin işlenmesine ilişkin rızalarının temini amacı ile düzenlenmiştir.

İşbu Aydınlatma ve Rıza Metni’nde kullanılan; “kişisel veri” kimliği belirli veya belirlenebilir gerçek kişiye (Çalışan Adayı’na) ilişkin her türlü bilgiyi, “kişisel verilerin işlenmesi” kişisel verilerin tamamen veya kısmen otomatik olan ya da herhangi bir veri kayıt sisteminin parçası olmak kaydıyla otomatik olmayan yollarla elde edilmesi, kaydedilmesi, depolanması, muhafaza edilmesi, değiştirilmesi, yeniden düzenlenmesi, açıklanması, aktarılması, devralınması, elde edilebilir hâle getirilmesi, sınıflandırılması ya da kullanılmasının engellenmesi gibi veriler üzerinde gerçekleştirilen her türlü işlemi, “özel nitelikli kişisel veri” kişinin (Çalışan Adayı’nın) ırkı, etnik kökeni, siyasi düşüncesi, felsefi inancı, dini, mezhebi veya diğer inançları, kılık ve kıyafeti, dernek, vakıf ya da sendika üyeliği, sağlığı, cinsel hayatı, ceza mahkûmiyeti ve güvenlik tedbirleriyle ilgili verileri ile biyometrik ve genetik verilerini, ifade eder.

a) Veri Sorumlusu Hakkında Kişisel verileriniz ve işe alım görüşmeleri esnasında tarafımızla paylaşmış olduğunuz özel nitelikli kişisel veriler kapsamına giren verileriniz, Kanun kapsamında aşağıda belirtilen kapsam ve amaçlar ile Şirket tarafından işlenebilecektir. Kanun kapsamında Şirket veri sorumlusu olarak kabul edilmektedir.

b) Kişisel Verilerinizin İşlenme Amaçları Kişisel verileriniz ve işe alım görüşmeleri esnasında tarafımızla paylaşmış olduğunuz özel nitelikli kişisel veriler kapsamına giren verileriniz, Kanun’un 5 ve 6. maddelerinde belirtilen kişisel verilerin işlenmesine ilişkin şartlara uygun olarak işlenmektedir. Kişisel verilerinizin ve işe alım görüşmeleri esnasında tarafımızla paylaşmış olduğunuz özel nitelikli kişisel veriler kapsamına giren verilerinizin işlenmesi amaçları tahdidi olmamak üzere: Şirket’in ve/veya grup şirketlerinin, bağlı şirketlerinin insan kaynakları politikalarının ve operasyonlarının yürütülmesi, insan kaynakları politikalarına uygun şekilde açık pozisyonlara uygun personel teminidir.

c) Kişisel Verilerinizin Aktarılması Kişisel verileriniz ve işe alım görüşmeleri esnasında tarafımızla paylaşmış olduğunuz özel nitelikli kişisel veriler kapsamına giren verileriniz, yukarıda b) bendinde belirtilen amaçların gerçekleştirilmesi ile sınırlı olmak üzere, Şirket’in grup şirketlerine, bağlı şirketlerine, hissedarlarına, iş ortaklarına, Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen şartlara uygun olarak aktarılabilecek ve aktarım yapılan bu kuruluşlar tarafından da verileriniz işlenebilecektir.

d) Kişisel Veri Toplamanın Yöntemi ve Hukuki Sebebi Kişisel verileriniz ve işe alım görüşmeleri esnasında tarafımızla paylaşmış olduğunuz özel nitelikli kişisel veriler kapsamına giren verileriniz, bu formun veri sahibi olarak tarafınızca doldurulması ve/veya Şirketimize herhangi bir kanaldan iş başvurusu yapmanız halinde ilettiğiniz bilgi ve belgeler yoluyla toplanmaktadır. Yukarıda belirtilen hukuki sebeplerle toplanan kişisel verileriniz ve işe alım görüşmeleri esnasında tarafımızla paylaşmış olduğunuz özel nitelikli kişisel veriler kapsamına giren verileriniz, Kanun’un 5. ve 6. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında bu Aydınlatma ve Rıza Metni’nin b) ve c)bentlerine tabi olarak işlenebilmekte ve aktarılabilmektedir.

e) Kişisel Veri Sahibinin Kanun’un 11. maddesinde Sayılan Hakları Kanun’un 11. maddesi uyarınca veri sahipleri,
• Kişisel veri işlenip işlenmediğini öğrenme,
• Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
• Kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
• Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
• Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
• Kanun ve ilgili diğer kanun hükümlerine uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen, işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması hâlinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
• İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
• Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini talep etme
haklarına sahiptir.

Kişisel verilerimin ve işe alım görüşmeleri esnasında tarafınızla paylaşmış olduğum, özel nitelikli kişisel veriler kapsamına giren verilerimin işbu Aydınlatma ve Rıza Metni’nin imza tarihinden itibaren 5 (beş) yıl süre ile Şirket tarafından kurulan ortak veri tabanında, Şirket ve/veya Şirket tarafından tayin edilen veri işleyen tarafından tutulabileceğini, işlenebileceğini, kullanılabileceğini, aktarılabileceğini, aktarım yapılan kişi/kurumlar tarafından da işlenebileceğini, veri sahibi olarak haklarım konusunda, Kanun’un 11. maddesi kapsamında eksiksiz bir şekilde bilgilendirilmiş olduğumu kabul, beyan ve taahhüt ederim.