Kurumlar Vergisi Geçici Yükseltildi

Kurumlar Vergisi Geçici Yükseltildi

2018 yılında bütçe açığının OVP'de öngörüldüğü gibi 65,9 milyar lira olmasının beklendiğini bildiren Ağbal, önümüzdeki yıl bütçe giderlerinin 762,8 milyar lira, bütçe gelirlerinin de 696,8 milyar lira olarak planlandığını belirtti.
Bu arada Naci Ağbal’dan kurumlar vergisindeki artışın sürekli olmadığı yönünde mesaj geldi. Basın toplantısının ardından soruları yanıtlayan Naci Ağbal, Kurumlar Vergisinin 2 puan artırılmasına yönelik bir soruyu yanıtlarken, “Sadece geçici olarak yaptığımız bu düzenlemeyi imkan bulursak eski haline getireceğiz. Kalıcı bir düzenleme değil. Mali alanımız olduğu anda o vergi artışından vazgeçeceğiz” dedi. Bakan Ağbal, düzenlemenin geçici maddeyle yapılması ve Bakanlar Kurulu’na indirim yetkisi verilmesinin de bu amaca yönelik olduğunu vurguladı.

2018 Bütçesi

Maliye Bakanı Naci Ağbal, basın toplantısında 2018 bütçesine yönelik temel verileri de paylaştı. Buna göre, Merkezi Yönetim Bütçesi 762,8 milyar TL gider, 696,8 milyar TL gelir, gelirler içinde 599,4 milyar TL vergi geliriyle oluşturuldu. Bütçe açığı ise 65,9 milyar TL olarak öngörüldü. Ağbal, bütçe gelirleri içinde önceki dönem özelleştirmelerden ödemelerle 6 milyar TL özelleştirme geliri elde edileceğini, yeni satışlarla birlikte 2018 özelleştirme gelirinin 10 milyar TL olarak öngörüldüğünü belirtti.

Merkezi bütçe yatırım 85,1, toplam kamu yatırımı 141 milyar TL

2018 bütçesinde yatırım ödenekleri bir önceki yıla göre yüzde 10 artırılarak 85.1 milyar TL olarak belirlendi. Eğitime ayrılan ödenek 134,2 milyar TL, sağlığa ayrılan bütçe 126,8 milyar TL oldu. Sağlık harcamaları içinde ilaç bütçesi 29 milyar TL olarak belirlendi.

Toplam 85,1 milyar TL olan yatırım ödenekleri içinde, ulaştırma 25,5, tarım 10,1, eğitim 14,3, sağlık 8,5 diğer yatırımlar 26,8 olarak belirlendi. Naci Ağbal, merkezi yönetim yanında, düzenleyici kuruluşlar, sosyal güvenlik ve yerel yönetimlerin dahil olduğu toplam kamu yatırım bütçesinin ise 141 milyar TL’ye ulaştığını belirtti.

Reel sektör destekleri: 37 milyar TL, KGF garantileri için 3 milyar TL

Bütçede, reel sektör destekleri için 37 milyar TL ödenek ayrıldı. Bunlar içinde en büyük pay 20 milyar TL’yi aşan miktarda sosyal güvenlik prim desteklerine verildi. Naci Ağbal, 2017 KGF programı uygulamalarından risk üstlenimlerinden gelecek tutar için de 3 milyar TL ayırdıklarını belirtti. Ağbal, KGF programından Ekim ayı itibariyle yararlanan firma sayısının 350 bine, sağlanan kefaletin 196,7 milyar TL’ye, kredi hacminin ise 219 milyar TL’ye ulaştığını belirtti.

Bütçeden Ar-Ge harcamaları için ayrılan kaynak da yaklaşık 5 milyar TL düzeyinde oldu. Savunma ve güvenlik harcamaları için Savunma Sanayii Destekleme Fonuna aktarılacak kaynak da 18,7 milyar TL olarak belirlendi. 2018 bütçesinde Tarıma 30 milyar TL ödenek ayrılırken, bunun 15 milyar TL’si destek programlarına, 10 milyar TL’si de tarımsal yatırımlara verildi.

Kamu özel ortaklığı projelerinde garantilere 3,6 milyar TL ödenek

Maliye Bakanı Naci Ağbal, kamu-özel ortaklığı modeliyle yapılan çeşitli projelerden gerek garanti, gerekse kira ödemeleri nedeniyle çeşitli ödemeler geldiğini ve bunun için de ödeneğin ayrıldığını söyledi. Ağbal, garantilerden kaynaklı ödeneğin 3,6 milyar TL olduğunu belirtti. Köprü ve tünellerden bazılarında verilen garanti kapsamında kamuya ödeme yükü geldiğini belirten Ağbal, “Bunu daha önce gördük. Gerek Ankara Esenboğa gerekse Atatürk Havalimanında.. Burada kritik unsur büyümedir. Büyümemizi sürdürürsek, gelecek yıllarda bu ödemeler olmayacak, hatta gelir elde edeceğiz” dedi.

Naci Ağbal, gelecek dönemde Gelir Vergisi, Katma Değer Vergisi, Vergi Usul Kanunu ve İstanbul Finans Merkezi Kanununun gündemlerinde olmayı sürdüreceğini söyledi. Katma Değer Vergisi ve Gelir Vergisi düzenlemelerinin taslaklarının olgunlaştığını belirten Ağbal, Ekonomi Koordinasyon Kurulu ve Bakanlar Kurulunda görüşüldüğünü, öneriler ve iyileştirmeler yapıldığını ve tekrar ilgili kurullarda görüşüleceğini bildirdi.

"Taşeronda alternatifleri çalışıyoruz, belediyeler dahil"

Maliye Bakanı Naci Ağbal, kamuda taşeron eliyle çalıştırılan işçilerin kadroya alınması konusunda Çalışma Bakanlığı ve Maliye Bakanlığının çalışma yürüttüğünü ve konunun Bakanlar Kurulunda son şeklini alacağını söyledi. Bakan Ağbal, Belediyelerdeki taşeron işçilerin de düzenlemeye dahil olduğunu belirterek, çeşitli kurumların çeşitli talep ve öncelikleri olduğunu vurguladı. Ağbal, farklı alternatiflerin farklı maliyetler doğurduğunu belirterek her birinin çalışılacağını ve son kararın Bakanlar Kurulundan çıkacağını anlattı. Maliye Bakanı çalışmaların içeriğinde geçiş dönemi, mevcut taşeron işçi sağlayan işletmelerin durumu gibi detayların da sözkonusu olduğunu anlattı.

“2 milyonluk Ferrari alan, 6 bin TL ek vergiyi ödesin”

Maliye Bakanı Naci Ağbal, Motorlu Taşıtlar Vergisinde (MTV) yapılan kısmi artış ile sistem değişikliğinin sıklıkla birbirine karıştırıldığını ancak vergi adaleti yönünden yapılan düzenlemenin TBMM’de söylendiği kadarıyla muhalefetin de desteğini aldığını kaydetti.

“Yeni bir yöntem getiriliyor, artışla karıştırılmamalı” diyen Naci Ağbal, MTV’de motor hacmi yanında aracın satış değerini de baz alan yeni vergileme yönteminin 1 Ocak 2018 itibariyle yürürlüğe girmesini planladıklarını ve o tarihten sonra alınan araçlar için geçerli olacağını vurguladı. Ağbal, “Daha önce milyonlarca TL’lik aracın da normal aracın da MTV’si motor hacmine göreydi. Şimdi aracın değerini de baz alıyoruz. ‘Efendim 1 günde yüzde 50 artacak’ diye haber yapılıyor. Sadece lüks araba satanlarla konuşuluyor sanırım. Arkadaşlara sordum, habere konu Ferrari’nin değeri 2 milyon TL düzeyindeymiş. O da 6 bin TL ilave vergiyi ödesin.” dedi.

“Bütçe açığını yıl sonu tahmininin altında tutacağımıza inanıyorum”

Maliye Bakanı Naci Ağbal, Ocak-Eylül döneminde bütçenin 31,6 milyar TL açık verdiğini belirtti. Eylül ayı bütçe uygulama raporunun açıklandığını hatırlatan Ağbal, başlangıç bütçesinde 47 milyar TL olan bütçe açık tahmininin, 61,7 milyar TL’ye revize edildiğini vurgulayarak, “İnanıyorum ki önümüzdeki aylarda bütçenin gider tarafında daha ılımlı bir gelişme kaydedeceğiz. Bu anlamda bütçe gelir performansımız artacak. Harcamalarla ilgili gerekli çabaları göstermek suretiyle harcamalarımızı kontrol altında tutacağız. Umut ediyorum ki yıl sonunda bütçe açığı bu yılki hedefimizden daha düşük şekilde gerçekleşecek” dedi.

Kaynak:AA
Ventur Gumruk Musavirligi Tarafından Derlenmistir.

E-Mail ile Paylaş

e-mail ile paylaşımınız başarıyla tamamlanmıştır.

Diğer Haberler


AYDINLATMA VE RIZA METNİ

İşbu Aydınlatma ve Rıza Metni, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“Kanun”) uyarınca, VENTUR GÜMRÜK MÜŞAVİRLİĞİ ve DANIŞMANLIK LTD. ŞTİ. (“Şirket”) tarafından veri sahiplerinden temin edilen kişisel verilerin ve özel nitelikli kişisel verilerin, işlenmesine ilişkin usul ve esaslara ilişkin olarak işe alım görüşmeleri esnasında veri sahiplerinin aydınlatılması ve aşağıda kapsam ve amaçlarla verilerin işlenmesine ilişkin rızalarının temini amacı ile düzenlenmiştir.

İşbu Aydınlatma ve Rıza Metni’nde kullanılan; “kişisel veri” kimliği belirli veya belirlenebilir gerçek kişiye (Çalışan Adayı’na) ilişkin her türlü bilgiyi, “kişisel verilerin işlenmesi” kişisel verilerin tamamen veya kısmen otomatik olan ya da herhangi bir veri kayıt sisteminin parçası olmak kaydıyla otomatik olmayan yollarla elde edilmesi, kaydedilmesi, depolanması, muhafaza edilmesi, değiştirilmesi, yeniden düzenlenmesi, açıklanması, aktarılması, devralınması, elde edilebilir hâle getirilmesi, sınıflandırılması ya da kullanılmasının engellenmesi gibi veriler üzerinde gerçekleştirilen her türlü işlemi, “özel nitelikli kişisel veri” kişinin (Çalışan Adayı’nın) ırkı, etnik kökeni, siyasi düşüncesi, felsefi inancı, dini, mezhebi veya diğer inançları, kılık ve kıyafeti, dernek, vakıf ya da sendika üyeliği, sağlığı, cinsel hayatı, ceza mahkûmiyeti ve güvenlik tedbirleriyle ilgili verileri ile biyometrik ve genetik verilerini, ifade eder.

a) Veri Sorumlusu Hakkında Kişisel verileriniz ve işe alım görüşmeleri esnasında tarafımızla paylaşmış olduğunuz özel nitelikli kişisel veriler kapsamına giren verileriniz, Kanun kapsamında aşağıda belirtilen kapsam ve amaçlar ile Şirket tarafından işlenebilecektir. Kanun kapsamında Şirket veri sorumlusu olarak kabul edilmektedir.

b) Kişisel Verilerinizin İşlenme Amaçları Kişisel verileriniz ve işe alım görüşmeleri esnasında tarafımızla paylaşmış olduğunuz özel nitelikli kişisel veriler kapsamına giren verileriniz, Kanun’un 5 ve 6. maddelerinde belirtilen kişisel verilerin işlenmesine ilişkin şartlara uygun olarak işlenmektedir. Kişisel verilerinizin ve işe alım görüşmeleri esnasında tarafımızla paylaşmış olduğunuz özel nitelikli kişisel veriler kapsamına giren verilerinizin işlenmesi amaçları tahdidi olmamak üzere: Şirket’in ve/veya grup şirketlerinin, bağlı şirketlerinin insan kaynakları politikalarının ve operasyonlarının yürütülmesi, insan kaynakları politikalarına uygun şekilde açık pozisyonlara uygun personel teminidir.

c) Kişisel Verilerinizin Aktarılması Kişisel verileriniz ve işe alım görüşmeleri esnasında tarafımızla paylaşmış olduğunuz özel nitelikli kişisel veriler kapsamına giren verileriniz, yukarıda b) bendinde belirtilen amaçların gerçekleştirilmesi ile sınırlı olmak üzere, Şirket’in grup şirketlerine, bağlı şirketlerine, hissedarlarına, iş ortaklarına, Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen şartlara uygun olarak aktarılabilecek ve aktarım yapılan bu kuruluşlar tarafından da verileriniz işlenebilecektir.

d) Kişisel Veri Toplamanın Yöntemi ve Hukuki Sebebi Kişisel verileriniz ve işe alım görüşmeleri esnasında tarafımızla paylaşmış olduğunuz özel nitelikli kişisel veriler kapsamına giren verileriniz, bu formun veri sahibi olarak tarafınızca doldurulması ve/veya Şirketimize herhangi bir kanaldan iş başvurusu yapmanız halinde ilettiğiniz bilgi ve belgeler yoluyla toplanmaktadır. Yukarıda belirtilen hukuki sebeplerle toplanan kişisel verileriniz ve işe alım görüşmeleri esnasında tarafımızla paylaşmış olduğunuz özel nitelikli kişisel veriler kapsamına giren verileriniz, Kanun’un 5. ve 6. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında bu Aydınlatma ve Rıza Metni’nin b) ve c)bentlerine tabi olarak işlenebilmekte ve aktarılabilmektedir.

e) Kişisel Veri Sahibinin Kanun’un 11. maddesinde Sayılan Hakları Kanun’un 11. maddesi uyarınca veri sahipleri,
• Kişisel veri işlenip işlenmediğini öğrenme,
• Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
• Kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
• Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
• Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
• Kanun ve ilgili diğer kanun hükümlerine uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen, işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması hâlinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
• İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
• Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini talep etme
haklarına sahiptir.

Kişisel verilerimin ve işe alım görüşmeleri esnasında tarafınızla paylaşmış olduğum, özel nitelikli kişisel veriler kapsamına giren verilerimin işbu Aydınlatma ve Rıza Metni’nin imza tarihinden itibaren 5 (beş) yıl süre ile Şirket tarafından kurulan ortak veri tabanında, Şirket ve/veya Şirket tarafından tayin edilen veri işleyen tarafından tutulabileceğini, işlenebileceğini, kullanılabileceğini, aktarılabileceğini, aktarım yapılan kişi/kurumlar tarafından da işlenebileceğini, veri sahibi olarak haklarım konusunda, Kanun’un 11. maddesi kapsamında eksiksiz bir şekilde bilgilendirilmiş olduğumu kabul, beyan ve taahhüt ederim.