Türkiye Bizi Sasırtabilir

Türkiye Bizi Sasırtabilir

Moody’s EMEA Bölgesi Ülke Kredileri Başkanı Lemay, "Hükümet ekonomik reform programını geliştirerek, büyümeyi destekleyerek, tasarruf oranını artırarak ve dış finansmana olan sermaye bağımlılığını azaltarak bizi şaşırtabilir" dedi.

Uluslararası kredi derecelendirme kuruluşu Moody’s’in Avrupa, Ortadoğu ve Afrika (EMEA) Bölgesi Ülke Kredileri Başkanı Yves Lemay, Türkiye’de bu yıl reel büyümenin yüzde 2,6 gelecek yıl ise yüzde 2,9 seviyesinde gerçekleşmesinin beklendiğini belirtti.

Moody’s’in İngiltere’nin başkenti Londra’da düzenlediği “Gelişmekte olan Piyasalar Zirvesi”nde sunum yapan Lemay, Türkiye’nin kredi notundaki negatif görünümün kurumsal güçteki azalmayı ve büyümedeki yavaşlamayı yansıttığını belirterek, “Hükümet ekonomik reform programını geliştirerek, büyümeyi destekleyerek, tasarruf oranını artırarak ve dış finansmana olan sermaye bağımlılığını azaltarak bizi şaşırtabilir.” ifadesine yer verdi.

Türkiye’de politik risklerin bir süre daha yüksek seviyede seyretmesinin beklendiğini belirten Lemay, “Reformların itici gücüyle büyümenin artması, bankaların faaliyet ortamı ve karlılıkları açısından pozitif olur.” değerlendirmesinde bulundu.

Lemay ayrıca önümüzdeki dönemde tüketici güveninin artması, para biriminde istikrarın sağlanması halinde Türk şirketlerin büyüme görünümünün bu durumdan olumlu yönde etkilenebileceğini belirtti.

Büyüme beklentileri

Lemay sunumunda, “Yerel ve jeopolitik risklerin büyüme gidişatını baskılaması sebebiyle 2017’de reel Gayri Safi Yurtiçi Hasıla (GSYH) büyümesinin yüzde 2,6, 2018 yılında ise yüzde 2,9 seviyesinde gerçekleşmesini bekliyoruz.” ifadesine yer verdi.

Lemay sunumunda ayrıca tüketici güveninin azalması, döviz finansmanında oynaklığın artması halinde önünüzdeki 12-18 aylık dönemde bankaların performansının zayıflayabileceğini kaydetti.

Düşük büyüme ve yüksek seviyedeki enflasyonun bankaların kredileri açısında sorun yaratabileceğine dikkati çeken Lemay, “Öte yandan değerlendirdiğimiz büyük çaplı şirketlerin sağlıklı bütçe tabloları, güçlü likidite ve pazarda lider pozisyonları var.” değerlendirmesinde bulundu.

Türkiye’nin ekonomik görünümünün değerlendirildiği oturuma EMEA Bölgesi Ülke Kredileri Başkanı Yves Lemay, Moody's Başkan Yardımcısı ve Türk Bankalarından Sorumlu Kıdemli Analist Irakli Pipia, Moody’s Başkan Yardımcısı ve Kıdemli Analisti Rehan Akbar katıldı.

Çin, Türkiye, Suudi Arabistan ve Meksika'da büyüme yavaş olacak

Gelişen piyasalara ilişkin beklentileri değerlendiren Moody’s Küresel Ülke Kredi Notları Başkanı Alastair Wilson, “Brezilya, Arjantin, Rusya, Endonezya ve Hindistan, 2017-2018 büyümesi önceki döneme kıyasla daha hızlı olacak. Çin, Türkiye, Suudi Arabistan ve Meksika'da büyüme 2017-2018 döneminde önceki sürece kıyasla daha yavaş olacak.” ifadelerini kullandı.

Wilson, “ABD'deki yeni ekonomi politikaları özellikle Güney Amerika'daki ticaret ve yatırım akışını olumsuz yönde etkileyebilir. Çin'deki ekonomik yavaşlamanın diğer ekonomilere negatif yayılma etkisi olabilir. Makro ortamdaki dengelenme 2017'de gelişen ekonomilerin kredi profillerini desteklemesini bekliyoruz.” şeklinde konuştu.

Çin’deki gelişmelerin yakından izlendiğini belirten Wilson, “Çin'in ekonomik büyüklüğü, ekonomik yapısı kısa vadeli riskleri yatıştırabilir. Çin'de ekonomik büyüme hızının düşmesi, ekonominin genelindeki borç artışı, tamponları aşındırıyor. Önümüzdeki dönemdeki Çin’in profili reformların hızına bağlı olacak" yorumunu yaptı.

Hindistan ekonomisini de değerlendiren Moody’s Güneydoğu Asya ve Hindistan Şirketleri Başkanı Laura Acres, “Hindistan'da bu yıl ekonomik büyümenin yüzde 7,5, gelecek yıl ise yüzde 7,6 seviyesinde gerçekleşmesini bekliyoruz. Enflasyon ise 2017 yılında yüzde 5,2, 2018'de yüzde 5,5 gerçekleşebilir.” dedi.

Moody’s’in Latin Amerika Ülkeleri Kredi Analisti Mauro Leos da Brezilya’da ekonomik büyümenin bu yıl sonunda yüzde 0,9, gelecek yıl yüzde 1,5 seviyesinde gerçekleşmesinin beklendiğini kaydetti.

Kaynak: AA
Ventur Gumruk Musavirligi Tarafından Derlenmistir.

 

 

 

E-Mail ile Paylaş

e-mail ile paylaşımınız başarıyla tamamlanmıştır.

Diğer Haberler


AYDINLATMA VE RIZA METNİ

İşbu Aydınlatma ve Rıza Metni, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“Kanun”) uyarınca, VENTUR GÜMRÜK MÜŞAVİRLİĞİ ve DANIŞMANLIK LTD. ŞTİ. (“Şirket”) tarafından veri sahiplerinden temin edilen kişisel verilerin ve özel nitelikli kişisel verilerin, işlenmesine ilişkin usul ve esaslara ilişkin olarak işe alım görüşmeleri esnasında veri sahiplerinin aydınlatılması ve aşağıda kapsam ve amaçlarla verilerin işlenmesine ilişkin rızalarının temini amacı ile düzenlenmiştir.

İşbu Aydınlatma ve Rıza Metni’nde kullanılan; “kişisel veri” kimliği belirli veya belirlenebilir gerçek kişiye (Çalışan Adayı’na) ilişkin her türlü bilgiyi, “kişisel verilerin işlenmesi” kişisel verilerin tamamen veya kısmen otomatik olan ya da herhangi bir veri kayıt sisteminin parçası olmak kaydıyla otomatik olmayan yollarla elde edilmesi, kaydedilmesi, depolanması, muhafaza edilmesi, değiştirilmesi, yeniden düzenlenmesi, açıklanması, aktarılması, devralınması, elde edilebilir hâle getirilmesi, sınıflandırılması ya da kullanılmasının engellenmesi gibi veriler üzerinde gerçekleştirilen her türlü işlemi, “özel nitelikli kişisel veri” kişinin (Çalışan Adayı’nın) ırkı, etnik kökeni, siyasi düşüncesi, felsefi inancı, dini, mezhebi veya diğer inançları, kılık ve kıyafeti, dernek, vakıf ya da sendika üyeliği, sağlığı, cinsel hayatı, ceza mahkûmiyeti ve güvenlik tedbirleriyle ilgili verileri ile biyometrik ve genetik verilerini, ifade eder.

a) Veri Sorumlusu Hakkında Kişisel verileriniz ve işe alım görüşmeleri esnasında tarafımızla paylaşmış olduğunuz özel nitelikli kişisel veriler kapsamına giren verileriniz, Kanun kapsamında aşağıda belirtilen kapsam ve amaçlar ile Şirket tarafından işlenebilecektir. Kanun kapsamında Şirket veri sorumlusu olarak kabul edilmektedir.

b) Kişisel Verilerinizin İşlenme Amaçları Kişisel verileriniz ve işe alım görüşmeleri esnasında tarafımızla paylaşmış olduğunuz özel nitelikli kişisel veriler kapsamına giren verileriniz, Kanun’un 5 ve 6. maddelerinde belirtilen kişisel verilerin işlenmesine ilişkin şartlara uygun olarak işlenmektedir. Kişisel verilerinizin ve işe alım görüşmeleri esnasında tarafımızla paylaşmış olduğunuz özel nitelikli kişisel veriler kapsamına giren verilerinizin işlenmesi amaçları tahdidi olmamak üzere: Şirket’in ve/veya grup şirketlerinin, bağlı şirketlerinin insan kaynakları politikalarının ve operasyonlarının yürütülmesi, insan kaynakları politikalarına uygun şekilde açık pozisyonlara uygun personel teminidir.

c) Kişisel Verilerinizin Aktarılması Kişisel verileriniz ve işe alım görüşmeleri esnasında tarafımızla paylaşmış olduğunuz özel nitelikli kişisel veriler kapsamına giren verileriniz, yukarıda b) bendinde belirtilen amaçların gerçekleştirilmesi ile sınırlı olmak üzere, Şirket’in grup şirketlerine, bağlı şirketlerine, hissedarlarına, iş ortaklarına, Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen şartlara uygun olarak aktarılabilecek ve aktarım yapılan bu kuruluşlar tarafından da verileriniz işlenebilecektir.

d) Kişisel Veri Toplamanın Yöntemi ve Hukuki Sebebi Kişisel verileriniz ve işe alım görüşmeleri esnasında tarafımızla paylaşmış olduğunuz özel nitelikli kişisel veriler kapsamına giren verileriniz, bu formun veri sahibi olarak tarafınızca doldurulması ve/veya Şirketimize herhangi bir kanaldan iş başvurusu yapmanız halinde ilettiğiniz bilgi ve belgeler yoluyla toplanmaktadır. Yukarıda belirtilen hukuki sebeplerle toplanan kişisel verileriniz ve işe alım görüşmeleri esnasında tarafımızla paylaşmış olduğunuz özel nitelikli kişisel veriler kapsamına giren verileriniz, Kanun’un 5. ve 6. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında bu Aydınlatma ve Rıza Metni’nin b) ve c)bentlerine tabi olarak işlenebilmekte ve aktarılabilmektedir.

e) Kişisel Veri Sahibinin Kanun’un 11. maddesinde Sayılan Hakları Kanun’un 11. maddesi uyarınca veri sahipleri,
• Kişisel veri işlenip işlenmediğini öğrenme,
• Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
• Kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
• Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
• Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
• Kanun ve ilgili diğer kanun hükümlerine uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen, işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması hâlinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
• İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
• Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini talep etme
haklarına sahiptir.

Kişisel verilerimin ve işe alım görüşmeleri esnasında tarafınızla paylaşmış olduğum, özel nitelikli kişisel veriler kapsamına giren verilerimin işbu Aydınlatma ve Rıza Metni’nin imza tarihinden itibaren 5 (beş) yıl süre ile Şirket tarafından kurulan ortak veri tabanında, Şirket ve/veya Şirket tarafından tayin edilen veri işleyen tarafından tutulabileceğini, işlenebileceğini, kullanılabileceğini, aktarılabileceğini, aktarım yapılan kişi/kurumlar tarafından da işlenebileceğini, veri sahibi olarak haklarım konusunda, Kanun’un 11. maddesi kapsamında eksiksiz bir şekilde bilgilendirilmiş olduğumu kabul, beyan ve taahhüt ederim.